Záverečné práce



    ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.


    📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce



    Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.

    Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
    • záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
    • záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
    • vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.


    TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC

    Show details for EKONOMICKÉ TÉMYEKONOMICKÉ TÉMY
    Hide details for TECHNICKÉ TÉMY
    TECHNICKÉ TÉMY

    Show details for PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇPREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
    Show details for PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚRPREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR

    Hide details for PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
    PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
    1. Možnosti využitia podpory pri výrobe elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov a kogeneračnej jednotky
      Anotácia: Železiarne Podbrezová prevádzkujú päť vodných elektrárni:
      HC Piesok- výkon 1200 kW,
      HC Jasenie- výkon 2 400 kW,
      MVE Jasenie – výkon 90 kW,
      HC Dubová – výkon 1 410 kW,
      MVE Predajná – výkon 240 kW
      a jedno zariadenie na výrobu vysoko účinnej kombinovanej výroby elektriny a tepla – výkon 5 000 kW.
      Analyzovať legislatívu týkajúcej sa poberania podpory z OZE a VUKVET na podmienky Železiarní Podbrezová a.s. Vypočítať úspory primárneho paliva na podmienky Železiarní Podbrezová a.s. Navrhnúť technické riešenie rekonštrukcie a modernizácie MVE Predajná za účelom poberania podpory.
      Poznámka
      V súčasnosti nepoberáme podporu na MVE Predajná z dôvodu uplynutia 15 rokov od uvedenia daného zariadenia do prevádzky. Rekonštrukciu, resp. modernizáciu, ktorú sme si chceli uplatniť, URSO neakceptoval.
      Analýza technického riešenia rekonštrukcií a modernizácií jednotlivých elektrární Železiarní Podbrezová a.s. za účelom poberania podpory po uplynutí 15 ročnej lehoty poberania podpory
      Poznámka
      Na základe súčasne platného zákona budeme poberať podporu po dobu 15 rokov od uvedenia elektrárne do prevádzky alebo od jej rekonštrukcie, resp. modernizácie. V súčasnosti čo sa týka vodných elektrárni, tu by sme mali poberať podporu do roku 2022. V prípade kogeneračnej jednotky sa jedná o rok 2024.
      Konzultant: Ing. Ľuboš Forgáč
    2. Využitie tepla sieťového ohrievača spalinového kotla KGJ na výrobu chladu pre výrobné prevádzkarne nového závodu
      Pokyny na vypracovanie záverečnej práce:
      1. Zhodnotiť a posúdiť výhodnosť zdroja tepla, teplotný spád a jeho kapacitu k výrobe chladu.
      2. Analyzovať využitie jednotlivých rozvodov tepla vo výrobných prevádzkarňach a ich technickej úpravy k napájaniu jednotiek na výrobu chladu.
      3. Navrhnúť tepelné technické zariadenia na výrobu chladu.
      4. Vykonať technicko-ekonomické zhodnotenie výrobu chladu s klasickými klimatizačnými jednotkami (primárna energia elektrická).
      Konzultant: Ing. Ivan Koľaj, Alena Predajnianska
    3. Analýza spotreby a prehodnotenie dimenzie príkonu transformátora napájajúceho distribučný rozvod starého závodu
      Anotácia: Charakterizovať súčasný stav a spôsob napájania distribučného rozvodu starého závodu elektrickou energiou. Vykonať bilanciu spotreby elektrickej energie distribučného rozvodu starého závodu v súčasnosti s prihliadnutím na zimné obdobie, kedy je predpoklad vyššieho odberu elektrickej energie. Bilanciu vykonať za sledované obdobie min. 2 rokov. Pri bilancii je potrebné počítať s príspevkom elektrickej energie do distribučného rozvodu vlastnou výrobou z elektrární. Analyzovať prevádzkovanie transformátora T 102, ktorý v súčasnosti napája distribučný rozvod starého závodu, jeho využitie a zaťaženie s vyčíslením nákladov na prevádzku a straty. Na základe získaných výsledkov a poznatkov navrhnúť vhodný spôsob napájania distribučného rozvodu starého závodu výmenou transformátora s nižšou dimenziou s prihliadnutím na budúce možné technologické investície pripravované v ŽP a.s. Podbrezová Porovnať náklady na prevádzku nového transformátora oproti nákladom na prevádzku pôvodného transformátora s vyčíslením úspor. V závere práce vyhodnotiť, či je výmena transformátora z ekonomického hľadiska efektívna a vyčíslite návratnosť prípadnej investície.
      Konzultant:
      Ing. Miroslav Filipko

    Show details for PREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBAPREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBA

    Hide details for PEDAGOGICKÉ TÉMY
    PEDAGOGICKÉ TÉMY
    1. História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
    2. Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
    3. Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
    4. Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.

    Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
    1. Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
    2. Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
    3. Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
    4. Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
    5. Prevencia zranení vo futbale.
    6. Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
    7. Doping vo vrcholovom športe.
    8. Regenerácia síl vrcholového športovca.
    9. Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
    10. Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
    11. Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
    12. Výživa vrcholového športovca.
    13. Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
    14. Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.

    Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
    1. Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
    2. Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
    3. Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
    4. Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
    5. Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
    6. Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
    7. Didaktika binárneho triedenia.
    8. Integrované prírodovedné vzdelávanie.
    9. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    10. Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.

    Oblasť – jazyk a komunikácia

    1. Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
    2. Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
    3. Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
    4. Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.

    Oblasť – človek a spoločnosť
    1. Región a jeho miesto v globálnom svete.
    2. Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
    3. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    4. Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.

    Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
    1. Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
    2. Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
    3. Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
    4. Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.

    Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
    1. Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
    2. Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
    3. Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
    4. Kreslenie výkresov v CAD systéme.

    Duálne vzdelávanie v školstve
    1. Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
    2. Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.




    Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.
Mini-fotogaléria
Kliknutím na malý náhľad sa zobrazí veľká fotografia.
Navštívte našu FOTOGALÉRIU pre viac fotografií.