Záverečné práce



    ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.


    📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce



    Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.

    Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
    • záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
    • záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
    • vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.


    TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC

    Show details for EKONOMICKÉ TÉMYEKONOMICKÉ TÉMY
    Hide details for TECHNICKÉ TÉMY
    TECHNICKÉ TÉMY

    Show details for PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇPREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
    Hide details for PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR
    PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR
    1. Matematické modelovanie rovnania rúr za studena – analýza vzniku pozdĺžnych trhlín na rúrach
      Anotácia: Metalografické analýzy pozdĺžnych trhlín na rúrach poukazujú, že príčinou je nesprávne nastavenie rovnačiek. Tento nedostatok je možné analyzovať matematickým modelovaním rovnania rúr.
      Konzultant: Ing. Dušan Lupták
    2. Vplyv parametrov valcovania a geometrických parametrov rúr z ocelí určených do nízkych teplôt na tranzitnú teplotu
      Anotácia: Tranzitná teplota rúr z uhlíkových ocelí je závislá od parametrov valcovania a výsledky vrubových skúšok sa po priereze rúr menia. Toto je pre zákazníkov nevyhovujúce a je potrebné zistiť príčinu rozptylu.
      Konzultant: Ing. Ľubomír Patin
    3. Mazanie a chladenie tŕňa a matrice vertikálneho dierovacieho lisu
      Anotácia: Cieľom tejto úlohy je odstránenie práškového grafitického mazadla a nahradenie doterajšej technológie mazania, ktorá zaťažuje pracovné prostredie. So zmenou technológie mazania úzko súvisí aj technológia chladenia náradí dierovacieho lisu.
      Konzultant: Ing. Michal Žec
    4. Alternatívne spôsoby delenia rúr na násobné dĺžky rúr za chladníkom
      Anotácia: Nevýhodou súčasného delenia rúr rozbrusovacími kotúčmi za chladníkom je vznik otrepu na podelených rúrach, ktorý je nutné následne opakovane deliť kotúčovými pílami v úpravni. Novo-navrhnutý spôsob delenia musí byť výkonnejší ako súčasná technológia, aby mohol dostatočne rýchlo podeliť aj hrubostenné rúry veľkých priemerov.
      Konzultant: Ing. Dušan Lupták
    5. Presná rozmerová identifikácia a nastavenie dna výlisku v dierovacom lise
      Anotácia: Veľkosť dna výlisku je dôležitý parameter ďalších tvárniacich operácií ako aj ekonomický ukazovateľ výroby ( čím je dno väčšie tým je väčší technologický odpad ). Úlohou je navrhnúť technológiu merania veľkosti dna s následným návrhom regulácie dna pri dierovaní.
      Konzultant: Ing. Michal Žec



    Show details for PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKAPREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
    Show details for PREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBAPREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBA

    Hide details for PEDAGOGICKÉ TÉMY
    PEDAGOGICKÉ TÉMY
    1. História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
    2. Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
    3. Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
    4. Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.

    Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
    1. Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
    2. Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
    3. Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
    4. Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
    5. Prevencia zranení vo futbale.
    6. Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
    7. Doping vo vrcholovom športe.
    8. Regenerácia síl vrcholového športovca.
    9. Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
    10. Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
    11. Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
    12. Výživa vrcholového športovca.
    13. Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
    14. Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.

    Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
    1. Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
    2. Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
    3. Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
    4. Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
    5. Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
    6. Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
    7. Didaktika binárneho triedenia.
    8. Integrované prírodovedné vzdelávanie.
    9. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    10. Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.

    Oblasť – jazyk a komunikácia

    1. Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
    2. Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
    3. Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
    4. Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.

    Oblasť – človek a spoločnosť
    1. Región a jeho miesto v globálnom svete.
    2. Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
    3. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    4. Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.

    Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
    1. Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
    2. Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
    3. Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
    4. Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.

    Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
    1. Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
    2. Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
    3. Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
    4. Kreslenie výkresov v CAD systéme.

    Duálne vzdelávanie v školstve
    1. Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
    2. Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.




    Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.
Mini-fotogaléria
Kliknutím na malý náhľad sa zobrazí veľká fotografia.
Navštívte našu FOTOGALÉRIU pre viac fotografií.