kariéra
Záverečné práce
- záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
- záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
- vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.
- Spôsob napeňovania pecnej trosky na EAF s dopadom na opotrebenie výmurovky nisteje a stredového veka
Anotácia: Cieľom práce je navrhnúť spôsob napeňovania pecnej trosky na EAF s dopadom na opotrebenie výmurovky nisteje a stredového veka pri výrobe ocele v ŽP a.s. Práca by sa mala zaoberať možnosťami úpravy železonosnej vsádzky a dávkovaných prísad s cieľom ochrany žiaruvzdorných súčasti pece EAF. Súčasťou práce by malo byť zdôvodnenie použitia všetkých spomínaných súčastí vsádzky.
Kľúčové slová: oceliarenská troska, elektrická oblúková pec, žiaruvzdorná výmurovka
Konzultant: Ing. Radoslav Bútora, Ing. Lukáš Motyčka
- Identifikácia príčin zarastania výtokových uzlov medzipanvy na ZPO
Anotácia: Cieľom práce je identifikácia príčin zarastania výtokových uzlov medzipanvy počas odlievania na ZPO. Práca by mala analyzovať znížený prietok ocele cez výtokové uzly jednotlivých prúdov liatia a zdroj vzniku. Súčasťou práce by mala byť identifikácia možných príčin vzniku s popisom teórií procesu zarastania.
Kľúčové slová: kontinuálne odlievanie, medzipanva, výtokový uzol
Konzultant: Ing. Marián Slatinský, Ing. Radoslav Bútora
- Spôsoby spracovania oceliarenských trosiek a ich využitie
Anotácia: Cieľom práce je navrhnúť spôsoby spracovania trosiek vyprodukovaných pri výrobe ocele v ŽP a.s. Práca by sa mala zaoberať možnosťami využitia trosky z mimopecného spracovania (troska LF) ale aj spracovaním oceliarenskej trosky (troska EAF) aj jej následným použitím. Súčasťou práce by mala byť analýza viacerých aspektov vplývajúcich na možnosti požitia a spracovania.
Kľúčové slová: oceliarenská troska, spracovanie odpadov, umelé hutné kamenivo
Konzultant: Ing. Aneta Petrášová, Ing. Lukáš Motyčka
- Možnosti znižovania obsahu FeO v pecnej troske EOP pridávaním materiálov s vyšším obsahom C
Anotácia: Cieľom práce je posúdiť možnosti znižovania obsahu FeO v pecnej troske pridávaním uhlikatých materiálov do vsádzky. Práca by mala odhaliť správny podiel železonosnej vsádzky s vyšším obsahom C pre zníženie FeO v oceliarenskej troske (troska EAF) a jej spôsoby dávkovania. Súčasťou práce by mal byť aj popis materiálov s vyšším obsahom C, ich možnosť získavania. Taktiež by mali byť odhalené aj negatívne aspekty zmeny dávkovania (množstvá aj času).
Kľúčové slová: oceľový odpad, výroba ocele, oceliarenská troska
Konzultant: Ing. Lukáš Motyčka, Ing. Daniel Bitala - Matematické modelovanie rovnania rúr za studena – analýza vzniku pozdĺžnych trhlín na rúrach
Anotácia: Metalografické analýzy pozdĺžnych trhlín na rúrach poukazujú, že príčinou je nesprávne nastavenie rovnačiek. Tento nedostatok je možné analyzovať matematickým modelovaním rovnania rúr.
Konzultant: Ing. Dušan Lupták
- Vplyv parametrov valcovania a geometrických parametrov rúr z ocelí určených do nízkych teplôt na tranzitnú teplotu
Anotácia: Tranzitná teplota rúr z uhlíkových ocelí je závislá od parametrov valcovania a výsledky vrubových skúšok sa po priereze rúr menia. Toto je pre zákazníkov nevyhovujúce a je potrebné zistiť príčinu rozptylu.
Konzultant: Ing. Ľubomír Patin
- Mazanie a chladenie tŕňa a matrice vertikálneho dierovacieho lisu
Anotácia: Cieľom tejto úlohy je odstránenie práškového grafitického mazadla a nahradenie doterajšej technológie mazania, ktorá zaťažuje pracovné prostredie. So zmenou technológie mazania úzko súvisí aj technológia chladenia náradí dierovacieho lisu.
Konzultant: Ing. Michal Žec
- Alternatívne spôsoby delenia rúr na násobné dĺžky rúr za chladníkom
Anotácia: Nevýhodou súčasného delenia rúr rozbrusovacími kotúčmi za chladníkom je vznik otrepu na podelených rúrach, ktorý je nutné následne opakovane deliť kotúčovými pílami v úpravni. Novo-navrhnutý spôsob delenia musí byť výkonnejší ako súčasná technológia, aby mohol dostatočne rýchlo podeliť aj hrubostenné rúry veľkých priemerov.
Konzultant: Ing. Dušan Lupták
- Presná rozmerová identifikácia a nastavenie dna výlisku v dierovacom lise
Anotácia: Veľkosť dna výlisku je dôležitý parameter ďalších tvárniacich operácií ako aj ekonomický ukazovateľ výroby ( čím je dno väčšie tým je väčší technologický odpad ). Úlohou je navrhnúť technológiu merania veľkosti dna s následným návrhom regulácie dna pri dierovaní.
Konzultant: Ing. Michal Žec - História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
- Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
- Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
- Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.
- Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
- Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
- Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
- Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
- Prevencia zranení vo futbale.
- Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
- Doping vo vrcholovom športe.
- Regenerácia síl vrcholového športovca.
- Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
- Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
- Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
- Výživa vrcholového športovca.
- Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
- Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.
- Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
- Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
- Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
- Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
- Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
- Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
- Didaktika binárneho triedenia.
- Integrované prírodovedné vzdelávanie.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.
- Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
- Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
- Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
- Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.
- Región a jeho miesto v globálnom svete.
- Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.
- Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
- Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
- Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
- Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.
- Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
- Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
- Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
- Kreslenie výkresov v CAD systéme.
- Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
- Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.
ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.
📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce
Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.
Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC
EKONOMICKÉ TÉMY
TECHNICKÉ TÉMY
PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR
PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
PREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBA
PEDAGOGICKÉ TÉMY
Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
Oblasť – jazyk a komunikácia
Oblasť – človek a spoločnosť
Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
Duálne vzdelávanie v školstve
Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.