Záverečné práce



    ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.


    📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce



    Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.

    Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
    • záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
    • záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
    • vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.


    TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC

    Show details for EKONOMICKÉ TÉMYEKONOMICKÉ TÉMY
    Hide details for TECHNICKÉ TÉMY
    TECHNICKÉ TÉMY

    Hide details for PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
    PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
    1. Spôsob napeňovania pecnej trosky na EAF s dopadom na opotrebenie výmurovky nisteje a stredového veka
      Anotácia: Cieľom práce je navrhnúť spôsob napeňovania pecnej trosky na EAF s dopadom na opotrebenie výmurovky nisteje a stredového veka pri výrobe ocele v ŽP a.s. Práca by sa mala zaoberať možnosťami úpravy železonosnej vsádzky a dávkovaných prísad s cieľom ochrany žiaruvzdorných súčasti pece EAF. Súčasťou práce by malo byť zdôvodnenie použitia všetkých spomínaných súčastí vsádzky.
      Kľúčové slová: oceliarenská troska, elektrická oblúková pec, žiaruvzdorná výmurovka
      Konzultant: Ing. Radoslav Bútora, Ing. Lukáš Motyčka
    2. Identifikácia príčin zarastania výtokových uzlov medzipanvy na ZPO
      Anotácia: Cieľom práce je identifikácia príčin zarastania výtokových uzlov medzipanvy počas odlievania na ZPO. Práca by mala analyzovať znížený prietok ocele cez výtokové uzly jednotlivých prúdov liatia a zdroj vzniku. Súčasťou práce by mala byť identifikácia možných príčin vzniku s popisom teórií procesu zarastania.
      Kľúčové slová: kontinuálne odlievanie, medzipanva, výtokový uzol
      Konzultant: Ing. Marián Slatinský, Ing. Radoslav Bútora
    3. Spôsoby spracovania oceliarenských trosiek a ich využitie
      Anotácia: Cieľom práce je navrhnúť spôsoby spracovania trosiek vyprodukovaných pri výrobe ocele v ŽP a.s. Práca by sa mala zaoberať možnosťami využitia trosky z mimopecného spracovania (troska LF) ale aj spracovaním oceliarenskej trosky (troska EAF) aj jej následným použitím. Súčasťou práce by mala byť analýza viacerých aspektov vplývajúcich na možnosti požitia a spracovania.
      Kľúčové slová: oceliarenská troska, spracovanie odpadov, umelé hutné kamenivo
      Konzultant: Ing. Aneta Petrášová, Ing. Lukáš Motyčka
    4. Možnosti znižovania obsahu FeO v pecnej troske EOP pridávaním materiálov s vyšším obsahom C
      Anotácia: Cieľom práce je posúdiť možnosti znižovania obsahu FeO v pecnej troske pridávaním uhlikatých materiálov do vsádzky. Práca by mala odhaliť správny podiel železonosnej vsádzky s vyšším obsahom C pre zníženie FeO v oceliarenskej troske (troska EAF) a jej spôsoby dávkovania. Súčasťou práce by mal byť aj popis materiálov s vyšším obsahom C, ich možnosť získavania. Taktiež by mali byť odhalené aj negatívne aspekty zmeny dávkovania (množstvá aj času).
      Kľúčové slová: oceľový odpad, výroba ocele, oceliarenská troska
      Konzultant: Ing. Lukáš Motyčka, Ing. Daniel Bitala



    Show details for PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚRPREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR

    Show details for PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKAPREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
    Show details for PREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBAPREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBA

    Hide details for PEDAGOGICKÉ TÉMY
    PEDAGOGICKÉ TÉMY
    1. História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
    2. Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
    3. Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
    4. Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.

    Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
    1. Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
    2. Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
    3. Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
    4. Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
    5. Prevencia zranení vo futbale.
    6. Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
    7. Doping vo vrcholovom športe.
    8. Regenerácia síl vrcholového športovca.
    9. Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
    10. Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
    11. Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
    12. Výživa vrcholového športovca.
    13. Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
    14. Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.

    Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
    1. Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
    2. Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
    3. Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
    4. Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
    5. Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
    6. Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
    7. Didaktika binárneho triedenia.
    8. Integrované prírodovedné vzdelávanie.
    9. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    10. Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.

    Oblasť – jazyk a komunikácia

    1. Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
    2. Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
    3. Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
    4. Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.

    Oblasť – človek a spoločnosť
    1. Región a jeho miesto v globálnom svete.
    2. Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
    3. Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
    4. Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.

    Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
    1. Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
    2. Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
    3. Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
    4. Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.

    Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
    1. Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
    2. Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
    3. Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
    4. Kreslenie výkresov v CAD systéme.

    Duálne vzdelávanie v školstve
    1. Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
    2. Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.




    Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.
Mini-fotogaléria
Kliknutím na malý náhľad sa zobrazí veľká fotografia.
Navštívte našu FOTOGALÉRIU pre viac fotografií.