kariéra
Záverečné práce
- záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
- záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
- vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.
- Náklady podniku so zameraním sa na spracovacie náklady vybranej výrobnej prevádzkarni a spôsob ich stanovenia na jednotlivé druhy výrobkov
Anotácia: Zameranie sa na spracovacie náklady vybranej výrobnej prevádzkarni v detailnom členení na IKVS (interné kódy výrobkových skupín), t.j. na prerozdelenie spracovacích nákladov na konkrétnu skupinu výrobkov.
Konzultant: Ing. Miroslav Zázrivec
- Náklady podniku, ich podstata a členenie v závislosti od objemu výroby na fixné a variabilné náklady na vybranej výrobnej prevádzkarni
Anotácia: Členenie nákladov podľa ich vzťahu k zmene objemu výkonov:
A.) Fixné (nemenné, nepružné) náklady
B.) Variabilné (premenlivé, pružné) náklady:
1. proporcionálne
2. neproporcionálne: progresívne, degresívne a regresívne
Konzultant: Ing. Michal Krupčík
- Náklady podniku. Podstata a členenie nákladov podľa základných kritérií so zameraním sa na vybranú prevádzkareň
Anotácia: Pre potreby podnikovej evidencie a dôsledného sledovania nákladov je nutné náklady triediť. V praxi sa stretávame s týmito kritériami členenia nákladov:
1. druhové členenie nákladov
2. členenie nákladov podľa položiek kalkulačného vzorca
3. členenie nákladov v závislosti od objemu výkonov
Konzultant: Ing. Michal Krupčík - História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
- Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
- Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
- Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.
- Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
- Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
- Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
- Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
- Prevencia zranení vo futbale.
- Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
- Doping vo vrcholovom športe.
- Regenerácia síl vrcholového športovca.
- Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
- Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
- Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
- Výživa vrcholového športovca.
- Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
- Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.
- Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
- Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
- Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
- Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
- Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
- Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
- Didaktika binárneho triedenia.
- Integrované prírodovedné vzdelávanie.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.
- Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
- Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
- Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
- Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.
- Región a jeho miesto v globálnom svete.
- Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.
- Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
- Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
- Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
- Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.
- Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
- Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
- Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
- Kreslenie výkresov v CAD systéme.
- Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
- Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.
ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.
📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce
Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.
Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC
EKONOMICKÉ TÉMY
ODBOR FINANCOVANIA
ODBOR EKONOMICKÉHO PLÁNOVANIA
TECHNICKÉ TÉMY
PEDAGOGICKÉ TÉMY
Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
Oblasť – jazyk a komunikácia
Oblasť – človek a spoločnosť
Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
Duálne vzdelávanie v školstve
Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.