kariéra
Záverečné práce
- záverečná práca na zadanú tému bude prínosom pre ŽP a. s.,
- záverečná práce neohrozí záujmy ŽP a. s., nebudú prezradené informácie považované za dôverné, alebo tvoriace obsah obchodného tajomstva,
- vyslovenie súhlasu vedúceho organizačného útvaru, kde by sa mala práca spracovávať.
- Náklady podniku so zameraním sa na spracovacie náklady vybranej výrobnej prevádzkarni a spôsob ich stanovenia na jednotlivé druhy výrobkov
Anotácia: Zameranie sa na spracovacie náklady vybranej výrobnej prevádzkarni v detailnom členení na IKVS (interné kódy výrobkových skupín), t.j. na prerozdelenie spracovacích nákladov na konkrétnu skupinu výrobkov.
Konzultant: Ing. Miroslav Zázrivec
- Náklady podniku, ich podstata a členenie v závislosti od objemu výroby na fixné a variabilné náklady na vybranej výrobnej prevádzkarni
Anotácia: Členenie nákladov podľa ich vzťahu k zmene objemu výkonov:
A.) Fixné (nemenné, nepružné) náklady
B.) Variabilné (premenlivé, pružné) náklady:
1. proporcionálne
2. neproporcionálne: progresívne, degresívne a regresívne
Konzultant: Ing. Michal Krupčík
- Náklady podniku. Podstata a členenie nákladov podľa základných kritérií so zameraním sa na vybranú prevádzkareň
Anotácia: Pre potreby podnikovej evidencie a dôsledného sledovania nákladov je nutné náklady triediť. V praxi sa stretávame s týmito kritériami členenia nákladov:
1. druhové členenie nákladov
2. členenie nákladov podľa položiek kalkulačného vzorca
3. členenie nákladov v závislosti od objemu výkonov
Konzultant: Ing. Michal Krupčík - História vzdelávania a praktickej prípravy žiakov pre potreby podniku.
- Návrh zefektívnenia zabezpečenia praktickej prípravy žiakov SSOŠH ŽP v priestoroch zamestnávateľa.
- Vývoj a trendy prípravy odborných inštruktorov pre plánovanie a zabezpečenie duálneho vzdelávania u zamestnávateľa.
- Návrh systému kariérneho poradenstva pre žiakov základných škôl.
- Všeobecná motorická výkonnosť žiakov športových a nešportových tried na súkromných stredných školách ŽP ( Komparácia motoriky športovcov so žiakmi klasických tried).
- Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť žiakov súkromných stredných škôl ŽP (TV, TH, BMI, komparácia medzi výsledkami testov, žiakov SG a SOŠ...).
- Vedomosti žiakov o problematike zdravia a pohybovej aktivity.
- Voľnočasové aktivity žiakov súkromných škôl ŽP.
- Prevencia zranení vo futbale.
- Vplyv pravidelného športovania na opornú a pohybovú sústavu človeka.
- Doping vo vrcholovom športe.
- Regenerácia síl vrcholového športovca.
- Prevencia zranení vo vrcholovom športe.
- Vplyv vytrvalostného tréningu na kardiovaskulárny systém.
- Moderné metódy a trendy v rozvoji silových schopností.
- Výživa vrcholového športovca.
- Tréningové techniky vo vrcholovom futbale.
- Úspešnosť našich študentov v športových súťažiach.
- Zbierka aplikovaných úloh z fyziky pre odbory hutníckeho a strojárskeho zamerania.
- Implementácia prvkov duálneho vzdelávania do predmetu fyzika.
- Možnosti bádateľsky orientovaného vyučovania fyziky na strednej odbornej škole.
- Využitie meracieho systému CoachLab v odbornom technickom vzdelávaní (hutníctvo, strojárstvo, elektrotechnika).
- Programovanie vyhľadávacích algoritmov a ich využitie.
- Využitie interaktívnej tabule vo vyučovaní prírodovedných predmetov.
- Didaktika binárneho triedenia.
- Integrované prírodovedné vzdelávanie.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Rýchlo sa meniaci svet IKT - korekcie a inovácie vo vzdelávaní informatiky.
- Efektívnosť tradičných a inovatívnych metód vo výchovno-vzdelávacom procese.
- Vplyv inovatívnych metód vyučovania na kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu.
- Využitie výukových programov pri vyučovaní cudzích jazykov.
- Spôsoby využívania voľného času študentmi gymnázia.
- Región a jeho miesto v globálnom svete.
- Národ - jeho dejinná sila a budúcnosť.
- Projektové vyučovanie informatiky a prírodovedných predmetov.
- Projektové vyučovanie spoločenskovedných predmetov.
- Potreby stredoškolskej mládeže v oblasti voľného času ( mimoškolské aktivity, tréningové procesy.....
- Úloha vychovávateľa v prevencii rizikového správania žiakov vo virtuálnom priestore.
- Úloha vychovávateľa v prevencii porušovania ľudských práv.
- Skúsenosti vychovávateľov s inkluzívnym vzdelávaním.
- Učebná pomôcka vo vyučovacom procese.
- Výroba plošných spojov ,,foto“ cestou.
- Programovanie CNC v Sinumerikoperate.
- Kreslenie výkresov v CAD systéme.
- Duálne vzdelávanie...vplyv na uplatnenie žiakov v praxi.
- Výber a príprava žiakov v duálnom vzdelávaní.
ŽP a. s. umožňujú študentom spracovať záverečné práce (bakalárske, diplomové, rigorózne, dizertačné, a.i.) po predchádzajúcom súhlase riaditeľskej rady a podpísaní príslušnej dohody medzi ŽP a. s. a študentom. Po udelení súhlasu podpíšu zúčastnené strany, t..j. ŽP a. s., príslušná vysoká škola a študent Zmluvu o zabezpečení spracovania práce. Témy na spracovanie záverečnej práce môže navrhnúť vysoká škola, študent alebo ŽP a. s. v prípade, ak sa v podniku vyskytne odborná problematika, ktorú je možné a vhodné riešiť na úrovni záverečnej práce na VŠ.
📝 Žiadosť o súhlas so spracovaním záverečnej práce
Žiadateľ o spracovanie záverečnej práce (vysoká škola alebo študent ) musí podať písomnú žiadosť.
Pri posudzovaní súhlasu so spracovaním záverečnej práce berú ŽP a. s. do úvahy:
TÉMY ZÁVEREČNÝCH PRÁC
EKONOMICKÉ TÉMY
ODBOR FINANCOVANIA
ODBOR EKONOMICKÉHO PLÁNOVANIA
TECHNICKÉ TÉMY
PREVÁDZKAREŇ OCELIAREŇ
PREVÁDZKAREŇ VALCOVŇA BEZŠVÍKOVÝCH RÚR
PREVÁDZKAREŇ ENERGETIKA
PREVÁDZKAREŇ CENTRÁLNA ÚDRŽBA
PEDAGOGICKÉ TÉMY
Oblasť športovej edukológie, alebo kinantropológie
Oblasť – prírodné vedy, matematika, informatika
Oblasť – jazyk a komunikácia
Oblasť – človek a spoločnosť
Oblasť - výchova a mimoškolské vyučovanie
Oblasť učiteľstvo praktickej prípravy
Duálne vzdelávanie v školstve
Žiadosť o povolenie na spracovanie záverečnej práce musí obsahovať všetky položky potrebné na posúdenie žiadosti a následné uzatvorenie Zmluvy.