Ročná správa 2002

Ž e l e z i a r n e P o b r e z o v á a . s . R o č n á s p r á v a 2 0 0 2 A n n u a l r e p o r t 23 stravovacích a doplnkových služieb. Tržby za tovar a služby v roku 2002 predstavovali 107,4 mil. Sk a zisk po zdanení bol vykázaný vo výške 299 tis. Sk. Cieľom budúcich rokov je skvalitnenie poskytovaných služieb vo všetkých strediskách spoločnosti. Spoločnosť ŽP-Invest s. r. o., bola založená s cieľom výstavby polyfunkčného domu na atraktívnom mieste v centre Bratislavy. Napriek vydanému stavebnému povoleniu existovali legislatívne problémy, ktoré brzdili začiatok výstavby. V roku 2002 boli tieto problémy vyriešené a začala realizačná fáza. Strategickým zámerom je odpredaj stavby, prípadne obchodného podielu v určitej fáze výstavby, s cieľom zisku pre Železiarne Podbrezová a.s. ŽP - Gastroservis, s. r. o. v roku 2002 okrem kompletných služieb stravovania zamestnancov Železiarní Podbrezová a. s., realizovala tradične aj výrobu jedál pre externých odberateľov. Bolo vyrobených celkovo 949 280 kusov teplých a mrazených jedál, čo je najviac v 6-ročnej histórii spoločnosti. Do praxe bol zavedený systém riadenia kvality HACCP pre hygienické znaky požívatín a jedál, certifikovaný spoločnosťou SGS Slovakia, s.r.o., Košice. Za rok 2002 spoločnosť dosiahla tržby 66,7 mil. Sk a zisk po zdanení vo výške 354 tis. Sk. Štyri roky existencie spoločnosti ŽP Šport, a. s., Podbrezová sa niesli v duchu realizácie profesionálnej športovej činnosti v oblasti kolektívnych športov (spolu v 20 oddieloch), reklamnej a propagačnej činnosti, ale aj s cieľom organizácie a rozvoja športovej činnosti na úrovni masového neprofesionálneho športu zamestnancov Železiarní Podbrezová a.s., v neposled- nom rade aj ostatných obyvateľov Horehronia. Výsledkom hospodárenia je zisk po zdanení 998 tis. Sk. Počas 6 ročnej histórie spoločnosti ŽP BYTOS, s. r. o., Podbrezová, bolo naplnené jej základné poslanie - transformácia vlastníctva viac ako 1 200 bytov Železiarní Podbrezová a.s. odpredajom do osobného vlastníctva občanov. Z ekonomických dôvodov prešlo tepelné hospodárstvo v roku 2002 opäť pod správu Železiarní Podbrezová. Od roku 2003 hlavná činnosť spočíva výlučne v správe bytového fondu. V roku 2002 dosiahla spoločnosť pri tržbách 26,3 mil. Sk, zisk po zdanení vo výške 230 tis. Sk. PODNIKATEĽSKÝ ZÁMER NA ĎALŠIE OBDOBIE Nová stratégia Železiarní Podbrezová a.s. je založená na diverzifikácii podnikateľskej činnosti. Jej základy boli položené v uplynulom roku. Popri rozvoji výroby oceľových bezšvíkových rúr v materskej spoločnosti, sa druhým pilierom podnikania stala výroba v oblasti ťažkého strojárstva a metalurgie v dcérskej spoločnosti ŽĎAS, a.s. (Žďárské strojírny) v Českej republike. Tretí pilier tvorí oblasť cestovného ruchu v domácom prostredí rekreačného komplexu Tále, na úpätí Nízkych Tatier. Marketingová stratégia je zameraná na 3 základné smery: • uspokojíme tradičných a budeme vyhľadávať nových odberateľov oceľových bezšvíkových rúr, so zvyšovaním podielu rúr na náročnejšie použitie (rúry kotlové, výmenníkové, ložiskové…). Cieľom je zachovanie súčasného objemu dodávok podľa teritórií, s postupným presmerovaním najnevýhodnejších dodávok (v súčasnosti USA) na trhy Európskej únie v časovom súlade s integráciou Slovenska do construction. In 2002 these problems have been settled and the construction process has begun. The intention is to sell either a part of or the whole construction at a certain stage of work when this is profitable for Železiarne Podbrezová a.s. ŽP - Gastroservis, s.r.o. apart from traditional catering service for the Železiarne Podbrezová a.s. employees the company has also provided catering for external customers. It produced the total of 949 280 hot and frozen dishes, i.e., its peak performance within the last 6 years. The company implemented the quality control system HACCP introducing hygienic marks of foodstuff certified by SGS Slovakia s.r.o., Košice. The company proceeds amounted to 66,7 mil SKK, and after tax profit of 354 000 SKK. In four years of its existence ŽP Šport, a.s. developed professional sports (in 20 units), advertising and promotion activities and mass public sporting activities inviting the Železiarne Podbrezová a.s. employees and other citizens of the region of Horehronie. The company produced after tax profit of 998 000 SKK. In the sixth year of existence ŽP BYTOS, s.r.o. Podbrezová has met its purpose - to sell more than 1 200 flats owned by Železiarne Podbrezováa.s. to private owners. For economic reasons, however, heating administration is again handled by Železiarne Podbrezová a.s. Since 2003 ŽP BYTOS is occupied mainly by running the residential fund. The company gained proceeds of 26,3 mil SKK, and after tax profit of 230 000 SKK. FORESEEN BUSINESS STRATEGY The new strategy by Železiarne Podbrezová a.s. is based on diversifying its business activities. This process has began last year. In addition to developing steel seamless tube business of the mother company, another core production became important - that of heavy mechanical engineering and metallurgy held by the subsidiary ŽĎAS, a.s. in the Czech Republic. Third major area of business is tourism run by Tále, a.s. in the region of the Low Tatras. Our marketing strategy is aimed at the following: • to satisfy our traditional customers of steel seamless tubes and to seek the new ones while increasing the volume of tubes with more sophisticated application (boiler tube, heat exchanger tube, bearing tube etc.). Our aim is to retain current volumes by territories, while redirecting gradually the least profitable business (the U.S.A. presently) onto the markets of the European Union in line with the integration

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU1NTI=