VÝROČNÁ SPRÁVA 2016

8 Vyhodnotenie obchodného plánu Pri zostavovaní obchodného plánu pre rok 2016 sa vychádzalo z predpokladu pokračova- nia jestvujúcich obchodných vzťahov, ako aj získania nových obchodných kontaktov na Ukrajine, Bielorusku, v Nemecku a Španielsku. Obchodné aktivity boli zamerané na zabezpečenie zvýšeného predaja, MgOC stavív, hmôt na báze MgO, zásypových pieskov a syntetických trosiek.  ZÁMER Ťažisko obchodov sa počas roka 2016 prispôsobovalo aktuálnym požiadavkám na trhu so žiaruvzdornými materiálmi.  OBCHODNÝ PLÁN Celkový obchodný plán pre rok 2016 bol schválený vo výške 8 737 587 €, čo je v porovnaní s realizáciou r. 2015 pokles o 155 552 € t.j 1,7 %. Plán bol zrealizovaný v hodnote 8 10 5 142 €, čo predstavuje plnenie na 93 %. Celkový medziročný rozdiel dosiahol 9 % - ný pokles tržieb t,j. 787 998 € v porovnaní s rokom 2015. Z toho šamot predstavoval 2 807 078 € to je pokles oproti plánovaným tržbám o 410 017€ t,j. 13 %, žiarobetóny 2 543 660 € nárast oproti plánovaným tržbám predstavuje 472 861€ t.j. 23 %, hmoty 1 544 168 € t.j. pokles oproti plánovaným tržbám o 1 022 248 € čo je 40 % a MgOC stavivá 1 210 265 € nárast oproti plánovaným tržbám o 326 959 € t.j. 37 %.  PODIEL TRHOV Podiel predaja podľa trhov v roku 2016 bol v členení: Tuzemsko 39,8 % Priamy export 58,1 % Nepriamy export 2,1 %

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU1NTI=