Ročná správa 2001
V ý r o č n á s p r á v a 2 0 0 1 A n n u a l r e p o r t Železiarne Podbrezová a. s. 17 SPRÁVA PREDSTAVENSTVA O VÝSLEDKOCH PODNIKATEĽSKEJ ČINNOSTI ZA ROK 2001 REPORT OF THE BOARD OF DIRECTORS ON THE ACHIEVEMENTS OF 2001 INFORMÁCIA O PODNIKATEĽSKOM ZÁMERE NA ROK 200 2 Podnikateľský zámer na rok 2002 bol zostavený so zohľadnením všetkých rizík, ktoré v súčasnosti poznáme na domácom, európskom, ale aj interkontinentálnom trhu. Ide najmä o recesiu amerického trhu, ktorý svojími ochranárskymi opatreniami v odvetví oceliarskeho priemyslu vyvoláva nepredvídateľné podmienky predaja našich výrobkov v krajinách Európskej únie. Hrozba celosvetového terorizmu, ale aj vojnového konfliktu na strednom východe, rozhodne nepridávajú optimizmus stagnujúcej svetovej ekonomike. Napriek zmene politickej orientácie Slovenska musíme naďalej rešpektovať ochranárske opatrenia Európskej únie, ktorá bráni svoje trhy dovozovými kvótami a dodatkovým clom. Ďalším rizikom podnikateľského plánu na rok 2002 je vývoj kurzu slovenskej koruny voči svetovým menám, ktorý je navyše determinovaný prístupovým procesom Slovenska do európskych štruktúr. Dá sa tiež očakávať zvyšovanie cien elektrickej energie a plynu. Stanovené ciele možno dosiahnuť len ďalším postupným nárastom podielu výrobkov s vyššou finalizáciou, v kombinácii s ďalšou mobilizáciou vnútorných rezerv, pri optimálnom využití technologického zariadenia, aj keď pri mierne nižších výkonoch. Zvyšovanie produktivity práce v roku 2002 je možné len zvyšovaním podielu kvalitatívne náročnejších, cenovo výhodnejších výrobkov, na ktoré upriamime marketingovú stratégiu, ale aj vývoj a technickú prípravu výroby. Pre naplnenie podnikateľského zámeru v roku 2002: • zabezpečíme prostredníctvom našich obchodných spoločností predaj výrobkov na najvýhodnejších trhoch, vyrobíme a v požadovanej kvalite dodáme výrobky odberateľom, a to najmenej: - 273 000 ton ocele, z toho 63 000 ton predáme našim odberateľom vo forme štvorcových a kruhových, plynule odlievaných oceľových blokov a 210 000 ton použijeme pre vlastnú potrebu, - 169 000 ton bezšvíkových rúr valcovaných za tepla, z toho 105 000 ton bude určených na predaj a zvyšok bude spracovaný v ťahárňach rúr, - 47 600 ton presných oceľových bezšvíkových rúr ťahaných za studena, z toho na predaj v presných a výrobných dĺžkach 36 470 ton a 4 930 ton vo forme výrobkov hutníckej druhovýroby v celkovej hodnote 214,7 mil. Sk, vrátane predaja 334 ton hydraulických rúr, - 3 270 ton rúrových bezšvíkových navarovacích oblúkov, - 4 700 ton zvarovaných rúr veľkých priemerov; • zámerom spoločnosti v roku 2002, spolu s ďalšími výkonmi, je uspokojiť zákazníkov výrobkami v celkovej hodnote najmenej 4,913 mld. Sk, z čoho viac ako 85 % bude smerovať na exportné trhy, • v oblasti marketingu budeme pokračovať v maximálnom úsilí zvyšovania podielu výrobkov s vyššou pridanou hodnotou, najmä hľadať uplatnenie výrobkov deliacich INFORMATION ON THE FORESEEN BUSINESS STRATEGY The 200 2 business strategy has been outlined in view of all known risk factors observed on the domestic, European but also on the inter-continental markets. We refer mainly to the recession on the American market whose steel market protection measures may bring about unpredictable sales conditions for our product within the EU countries. Moreover, the threat of global terrorism and the actual war conflict in the Middle East certainly do not encourage the already stagnating world economy. Further to this, despite the new political direction of our country there still are measures in effect imposed by the EU to protect its markets with import quotas and additional duty. Another concern is the expected in 2002 trend of the Slovak crown towards world currencies, determined also by the potential access of Slovakia to the European structures. Also we expect higher prices for electric energy and gas. The outlined targets can therefore be only met by extending the volume of products with more sophisticated finishing treatments, plus further activation of in- house reserves and optimum exploitation of the production facilities despite slightly lower performance. To increase labour productivity in 2002 we have to increase the share of more sophisticated product in terms of quality and price. On this our marketing strategy and the advance and upgrade of technology shall be focused.. Targets of the business strategy 2002: • We shall produce in required quality and deliver through our sales organisations to our customers on the most lucrative markets at least: - 273 000 t of steel, of this 63 000 t of quadrate or circular cross section continuous cast steel billets to be sold to our customers, 210 000 t for the in-house processing, - 169 000 t of hot rolled seamless tubes, of this 105 000 t to be sold, the remaining quantity to be processed in our tube mills, - 47 600 t of seamless cold drawn precision steel tubes, of this 36 470 t in precise and random length, 4 930 t in the form of tubular products, all for the total value of 214,7 mil SKK, including sales of 334 t of hydraulic tubes, - 3 270 t of tube seamless welded elbows, - 4 700 t of welded tubes of large diameters. • Our intention for 2002 is to produce and to deliver to our customers production in the total value of at least 4,913 bln SKK, of which 85% shall be directed for export, • Focusing on the potential of products with higher added value our marketing department will take special effort to place products of the Reika and SINICO cutting sections in the automotive industry and in other branches of industry, • In the area of technical advancement and investment we shall invest the total of 292 mil SKK (50 mil SKK through leasing) in modernisation and upgrading, while more than 70% of this shall be placed in modernisation of the core production technology, • Following the intention of the company to extend its production programme, we shall outline the background for and set up a plan of introducing a new production - precision
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MzU1NTI=